שחלה פולי What?!

קטגוריה

לפני שנה (כחצי שנה אחרי שהפסקתי לקחת גלולות) התחילו לצאת לי פצעים על כל הפנים ונהיה לי לוק של ילד מחוצ'קן בן 16, המחזור הגיע פעם ב4 חודשים ובתור מישהי שמעולם לא נמשכה למתוקים כל מה שרציתי בחיים זה גלידת שוקולד עם שוקולד חם מעל וגם קצת שוקולד בתוך הגביע לפני ששמים את הגלידה.

זה היה מוזר והקוסמטיקאית שלי, שלא הצליחה להשתלט על מצב החצ'קונייה המליצה לי לעשות בדיקות דם. ומשם הכל התחיל, עשיתי בדיקות מקיפות כולל אולטרסאונד וככה גיליתי שאני סובלת מתסמונת השחלה הפוליציסטית (אני לא אחפור לכם על זה, גוגל איט).

רופאת הנשים שלי הציבה בפניי בחירה: לחזור לגלולות (שום סיכוי) או לפנות לנטורופתית שתעשה לי תפריט מותאם וכך עשיתי. טלי חברתי הטובה, שהיא גם נטורופתית בחסד, עשתה לי תפריט ועברה איתי על מה מותר לי לאכול ומה יכול להזיק לי. אחרי שסגרנו את עניין התזונה היא שלחה אותי לנטורופתית אחרת, מדהימה לא פחות, לטיפול שוטף, קבלת תמציות צמחים הכולל גם טיפול נפשי, שכן לפי הנטורופתיה גוף ונפש הם אחד, וככה גם אני מאמינה. (זו הסיבה שלא יכולתי להיות מטופלת אצל טלי).

ומתכון לפסטה ירוקים

מס' מנות1 מנות
זמן הכנה15 דקותזמן בישול20 דקותסה"כ35 דקות

 שמן זית
 פסטה מקמח עדשים/אפונה (יש אחלה פסטות ללא גלוטן של פלישיה, כמובן שתמיד ניתן להחליף עם פסטה רגילה למי שבא לו קצת גלוטן)
 בצל לבן גדול פרוס דק
 3-4 שיני שום פרוסות דק
 כוס אפונת גינה עדינה (אפשר קפוא של סנפרוסט)
 כוס שעועית ירוקה עדינה (אפשר קפוא של סנפרוסט)
 כוס פרחי ברוקולי (אפשר קפוא של סנפרוסט)
 גבינה בולגרית קשה/בולגרית טבעונית (יש כל מיני תחליפים בחנויות טבע)
 חופן אגוזי מלך מרוסקים גס
 צ'ילי יבש
 מלח ופלפל

1

מכינים את הפסטה לפי הוראות היצרן, מסננים ושוטפים במים קרים.

Greens and Onions

2

אם השתמשתם בירוקים טריים ולא קפואים, לחלוט אותם כ- 5 דקותבמים רותחים.

3

בינתיים, מתחילים להכין את הרוטב: מחממים מחבת רחבה (אני אוהבת להשתמש במתכון הזה עם ווק), מוסיפים אליה 3 כפות שמן זית ומכניסים את הבצל (אל תפחדו לפנק בשמן זית, זה הרוטב שלנו והוא גם מאוד בריא לכן). מטגנים כ- 3 דקות על אש גבוה ומוסיפים את השום.

Caramelized Onions

4

מנמיכים את האש ונותנים להם להתקרמל על אש נמוכה עד שהם הופכים שחומים וחתיכים, בערך 10 דקות. חשוב מאוד לשמור על אש נמוכה שחלילה לא ישרף השום, זה יעשה לכם טעם מר לכל המנה.

5

מוסיפים את האפונה, שעועית וברוקולי ומערבבים היטב (אם השתמשתם בקפואים נוסיף אותם בשלב זה וניתן להם הקפצה של כמה דק' עד להפשרה).

6

מוסיפים את הפסטה ומערבבים שוב.

7

מתבלים בהרבה פלפל שחור, מלח וצ'ילי יבש ומערבבים היטב.

8

מפוררים מעל את הבולגרית ואת האגוזים ומערבבים. בתאבון

Final dish

מרכיבים

 שמן זית
 פסטה מקמח עדשים/אפונה (יש אחלה פסטות ללא גלוטן של פלישיה, כמובן שתמיד ניתן להחליף עם פסטה רגילה למי שבא לו קצת גלוטן)
 בצל לבן גדול פרוס דק
 3-4 שיני שום פרוסות דק
 כוס אפונת גינה עדינה (אפשר קפוא של סנפרוסט)
 כוס שעועית ירוקה עדינה (אפשר קפוא של סנפרוסט)
 כוס פרחי ברוקולי (אפשר קפוא של סנפרוסט)
 גבינה בולגרית קשה/בולגרית טבעונית (יש כל מיני תחליפים בחנויות טבע)
 חופן אגוזי מלך מרוסקים גס
 צ'ילי יבש
 מלח ופלפל

הוראות הכנה

1

מכינים את הפסטה לפי הוראות היצרן, מסננים ושוטפים במים קרים.

Greens and Onions

2

אם השתמשתם בירוקים טריים ולא קפואים, לחלוט אותם כ- 5 דקותבמים רותחים.

3

בינתיים, מתחילים להכין את הרוטב: מחממים מחבת רחבה (אני אוהבת להשתמש במתכון הזה עם ווק), מוסיפים אליה 3 כפות שמן זית ומכניסים את הבצל (אל תפחדו לפנק בשמן זית, זה הרוטב שלנו והוא גם מאוד בריא לכן). מטגנים כ- 3 דקות על אש גבוה ומוסיפים את השום.

Caramelized Onions

4

מנמיכים את האש ונותנים להם להתקרמל על אש נמוכה עד שהם הופכים שחומים וחתיכים, בערך 10 דקות. חשוב מאוד לשמור על אש נמוכה שחלילה לא ישרף השום, זה יעשה לכם טעם מר לכל המנה.

5

מוסיפים את האפונה, שעועית וברוקולי ומערבבים היטב (אם השתמשתם בקפואים נוסיף אותם בשלב זה וניתן להם הקפצה של כמה דק' עד להפשרה).

6

מוסיפים את הפסטה ומערבבים שוב.

7

מתבלים בהרבה פלפל שחור, מלח וצ'ילי יבש ומערבבים היטב.

8

מפוררים מעל את הבולגרית ואת האגוזים ומערבבים. בתאבון

Final dish

שחלה פולי What?!

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר.